Sprzedaż aut osobowych

Oferty aut osobowych

  • Mitsubishi Lancer

    Typ:

    Hatchback


    Rok:

    2008


    Paliwo:

    Hybryda


    Pojemność:

    1798 cm3


    Moc:

    143 KM


    Cena:

    24 900 zł


    Lokalizacja:

    Gdów


    Mitsubishi Lancer
  • Volvo XC90

    Typ:

    SUV


    Rok:

    2018


    Paliwo:

    Benzyna


    Pojemność:

    1969 cm3


    Moc:

    310 KM


    Cena:

    262 900 zł


    Lokalizacja:

    Tychy, Zacisze 65


    Volvo XC90
  • Volvo V40

    Typ:

    Hatchback


    Rok:

    2019


    Paliwo:

    Diesel


    Pojemność:

    1969 cm3


    Moc:

    150 KM


    Cena:

    129 900 zł


    Lokalizacja:

    Tychy, Zacisze 65


    Volvo V40

Zobacz wszystkie ogłoszenia aut osobowych

Jak kurs euro wpływa na ceny samochodów?

Samochody nigdy nie należały do rzeczy tanich. Mało kto jest w stanie zakupić samochód od ręki, który mu się podoba, nie biorąc wcześnie kredytu, lub też nie odkładając na ten samochód dosyć długi czas. Aktualnie w dobie pandemii i wszechobecnego kryzysu zakup pojazdu, a szczególnie nowego z salonu jest jeszcze bardziej utrudniony. Często po zamówieniu samochodu musimy czekać długie miesiące, a ceny wzrastają. Najgorsze jest to, że tendencja ta nie jest bynajmniej spadkowa. Co jeszcze utrudnić może nam zakup dobrego samochodu z salonu? Takim aspektem jest kurs euro.

Kurs waluty przy kupnie pojazdu

To, jaka jest wartość pieniądza zagranicznego, względem naszego krajowego złotego nazywamy właśnie kursem waluty. Kursy te bardzo często się zmieniają, a nie jest tak łatwo przewidzieć kursów Euro na dłużej niż parę tygodni w przód. Kurs waluty Euro jak najbardziej dotyka osoby, które chcą kupić nowe pojazdy, ale też samochody używane. Dzieje się tak dlatego, że u nas w Polsce wartość Euro działa cenotwórczo na wiele produktów, w tym pojazdy samochodowe.

Wysoki kurs oznacza droższe samochody?

Przy długim okresie wysokiej wartości Euro samochody nowe jak też używane mogą drożeć. Nie jest to proces automatyczny, dzieje się to co prawda w ciągu kilku miesięcy, jednak różnica cenowa jest zauważalna. Dużą rolę odgrywa tutaj też zauważalny spadek wartości polskiej złotówki. W porównaniu do Euro jest to dużo bardziej zauważalne, szczególnie dla nas. Polityka i nastroje, jakie panują u inwestorów tak samo są jednym z elementów, które decydują o wysokiej cenie pojazdów salonowych w Polsce.

Czy kurs euro to jedyny powód wysokich cen?

Kurs Euro to jedynie jeden z elementów, które składają się na wysokie ceny pojazdów w naszym kraju. Branża motoryzacyjna w ostatnich miesiącach przeżywała bardzo duży kryzys przez pandemie koronawirusa. Na dzisiejsze samochody bardzo długo się czeka. Nie mogą wyjechać one z fabryki, przez braki w dostępie do elektroniki. Na cenę wpływa również fakt, że Unia Europejska w ostatnim czasie wprowadziła w życie bardzo dotkliwe dla producentów samochodów ustawy. Dotyczą one emisji dwutlenku węgla. Aktualnie zostały one obniżone do 95 g CO2/km, a każdy dodatkowy wyprodukowany gram dwutlenku węgla jest karany kwotą około 100 euro. Producenci muszą takie kary płacić przy każdym wyprodukowanym przez siebie pojeździe. Składowych tego, dlaczego ceny są takie wysokie jest oczywiście dużo więcej.